Wietje's MotoCompo

Toevallig een tokyoparts C3 in je bezit of wil je het graag hebben over de nieuwe italjet dragster ?
wietje
Hero Member
Hero Member

Wietje's MotoCompo

Bericht door wietje » za feb 18, 2012 5:57 pm

Hier het beloofde nieuws wat ik ging halen vandaag:
Afbeelding

Tis weer een opknappertje...maar das de hobby ;)

100% compleet, motorisch 95% (caburateur ed. schoonmaken maar hij loopt perfect) electrisch even fixen (nieuwe lampjes en een knipperrelais) en dan een nieuwe coating....klaaar :). Oh ja eerst een kentekentje regelen, vraag me af of het kentekenplaatje er wel op/in/tussen past, maar als dat nu het enigste probleem is.

cemtex
Administrator
Administrator

Re: Wietje's MotoCompo

Bericht door cemtex » za feb 18, 2012 7:17 pm

On-ge-lo-fe-lijk Mooooooooi!

wietje
Hero Member
Hero Member

Bericht door wietje » za feb 18, 2012 8:56 pm

Lachu he :), ik vind dit ook echt een toppertje. Ik zat er al 1,5 week nagels op stuk te bijten of alles wel goed zou komen en vandaag was het zover.... "even" richting de kant van Denemarken op geweest (nog steeds Duitsland). Ik kan melden dat het elke km (923) en druppel benzine (112 euro) waard is geweest!

Triz
Hero Member
Hero Member

Bericht door Triz » za feb 18, 2012 11:12 pm

Fantastisch!!!
Ik heb op You Tube en internet gelijk wat filmpjes en plaatjes bekeken over hoe dit iet wat vreemde voertuig werkt..errug leuk en handig!
http://my.reset.jp/~inu/ProductsDataBas ... OCOMPO.htm

snorzoom
Newbie
Newbie

Bericht door snorzoom » zo feb 19, 2012 1:41 pm

hoi ziet er mooi uit
heb je der ook al een leuke honda jaz bij
als de compo niet bevalt kan je me altijd
bellen (grapje)
ben wel beniewd of je er een kenteken op krijgt

Groet snorzoom

wietje
Hero Member
Hero Member

Bericht door wietje » zo feb 19, 2012 2:27 pm

snorzoom schreef: ben wel beniewd of je er een kenteken op krijgt

Groet snorzoom
Geen enkel probleem voor mij (en iedereen die dit wil :) ), als je de regels volgt en alles werkt heb je binnen no time een kentekenbewijs. Iedereen denkt dat dit zo moeilijk te verkrijgen is maar zeker voor brommers 1900 tot 1998 is er juist ontzettend veel veranderd en zoooo makkelijk geworden. Hou je aan de technische eisen en er is geen enkel probleem. Ik ben niet benieuwd of ik een kenteken krijg, vraag is alleen voor mij wanneer ik er tijd voor maak ;)

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » di feb 28, 2012 7:50 pm

Cewl !! past idd weer in jouw straatje !! erg apart 8)
cya
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

wietje
Hero Member
Hero Member

Bericht door wietje » wo feb 29, 2012 8:13 am

Jep schreef:Cewl !! past idd weer in jouw straatje !! erg apart 8)
cya
Hey Jep, ja dit past wel weer in mijn straatje (ik heb een klein straatje ;) ).

Ondertussen ben ik even bezig geweest met wat dingen om hem klaar te maken voor de keuring, hij rijdt nu tegen de 25km/u aan zodat ik er een snorfiets kenteken op kan gooien. Ging erg makkelijk door middel van een "prop" in de uitlaat. Nu nog even een setje nieuwe bandjes eronder gooien en dan kan ik naar de RDW, de banden die eronder zitten zijn nog uit de oertijd en er zitten hier en daar wat scheuren aan de zijkant door uitdroging (das normaal door de tand des tijds). Honda Nederland heeft al bevestigt dat ie uit '82 komt en stuurt mij nog netjes een brief met alles erop en eraan (de zogenoemde bouwjaarverklaring).

wietje
Hero Member
Hero Member

Bericht door wietje » do mar 08, 2012 8:40 pm

Heb net de grootste en belangrijkste stickers binnen gekregen via CMSNL, waren 7 euro het stuk maar als ik de boel ga spuiten staat er in ieder geval weer MOTOCOMPO op de zijkant straks...origineel joehoeee. Verder zijn mijn banden vertrokken aan de reis vanuit Tokyo metropolis naar Amsterdam Schiphol, originele Bridgestones 2.50-8" die er gewoon op horen af fabriek. Volgende week zal ik eens wat leuke foto's maken die je normaal niet ziet van zo'n apparaatje (en alle leuke nieuwe spulletjes natuurlijk).
De originele koplamp en knipperlichten (voor) had ik afgelopen zaterdag vanuit Japan gekregen, met die onderdelen is ie nu 100% origineel en compleet. Alles werkt nu 100% zowel elektronisch als motorisch, zelfs een toeter á 100Db/6volt zit erop en maakt ontiegelijke herrie voor zo'n klein brommertje.
Ik had hem deze week op de werkbank staan en das toch een heel vreemd gezicht...zal daar ook een foto van maken. Wel erg makkelijk sleutelen zo'n "motorhefbrugwerkbank"

Triz
Hero Member
Hero Member

Bericht door Triz » do mar 08, 2012 10:14 pm

Tjonge jonge, je krijgt het toch weer voor elkaar..Chapeau!!
erg benieuwd naar de plaatjes.. :)

wietje
Hero Member
Hero Member

Bericht door wietje » di mar 13, 2012 7:33 pm

Nog geen tijd gehad voor plaatjes helaas want telkens is het donker als ik wat tijd heb. Wel met de deutsche post een origineel Repair Manual du Honda MotoCompo gekregen, altijd nuttig zodat je de hele brommert weer van het nodige onderhoud kan voorzien en er staat precies in hoe alles in elkaar steekt. Hij is engels/duits en frans dus het ligt aan mijn bui welke taal ik pak ;)
Oh en de banden zijn ondertussen op Skiphol en wachten op iemand van de kostenpolitie... uh douane.

cemtex
Administrator
Administrator

Bericht door cemtex » di mar 13, 2012 8:40 pm

Douane … :-[

wietje
Hero Member
Hero Member

Bericht door wietje » za mar 17, 2012 1:15 pm

Vandaag even bezig geweest (gisteren avond aan begonnen), de voorkant van mijn bovenkap aangepast. Toen ik de Motocompo kreeg zat er geen originele koplamp in dus die heb ik gekocht in Japan. Maar toen ik hem erin zette bleek dat de bovenkap rondom de koplamp passend was gemaakt aan de niet originele koplamp. Dat betekende dus met de originele koplamp dat er een stuk miste...dus aan de slag!
Eerst een plastic identificatie gedaan aan de hand van wat testen, sinds begin '90 is het verplicht om in het plastic het soort plastic te vermelden....je raad het al....de Motocompo is van '82 dus dat moet ik zelf maar uitvogelen. Omdat er nogal wat plastic soorten zijn leek "ABS" mij het meest logische maar dit bleek snel niet te kloppen. Mijn 2de keuze "PC" bleek echter de juiste te zijn dus kon ik beginnen met "lassen". Van de koplamp die ik dus nog over had heb ik bruikbare stukken eruit gezaagd en op maat gemaakt zodat ik die kon gebruiken en aan de bovenkap kon "lassen" :

eerste deel gelast
Afbeelding

en hier het andere deel erop gelast
Afbeelding

Hier heb ik het grofweg op maat gefreesd
Afbeelding

Hier al wat gefinetuned
Afbeelding

hier een foto van de binnenkant, wat doorzichtig lijkt is het lasdraad, wat je aan kleine stukjes wit ziet is het materiaal dat ik gebruikt heb van de oude koplamp (omhulsel van de koplamp, was toevallig het zelfde soort plastic). Je kan ook goed zien dat ik er een groot stuk in heb gezet maar dat er uiteindelijk maar een klein deel over is gebleven na het frezen en schuren
Afbeelding

Even snel wat plamuur erop
Afbeelding

Uitschuren en klaar voor de grondverf
Afbeelding

Het lassen werkt door middel van een speciale instelbare föhn, elke plastic soort heeft zijn eigen temperatuur namelijk. Föhn en mondstuk zet ik op de te lassen delen en op het mondstuk zit een gaatje waar je je plastic lasdraad doorheen voert. Ik kan daar geen foto's van laten zien want ik heb maar 2 handen en ik kwam al een hand tekort eigenlijk. Het resultaat is meestal super en net zo stevig als orgineel als je het goed doet. Erg leuk om te doen en ik heb weer een originele vorm rondom de koplamp...zoals het hoort. Zelfs aan de binnen kant zie je niets meer :)

En hier mijn nieuwe bandjes die gisteren binnenkwamen vanuit Japan, ze zitten er al onder en dat ging een stuk makkelijker dan ik dacht. Eigenlijk net zo makkelijk als een fietsbandje:
Afbeelding

Triz
Hero Member
Hero Member

Bericht door Triz » za mar 17, 2012 8:37 pm

Mooi stukje werk!
heb jij maar 2 handen??? ;D

wietje
Hero Member
Hero Member

Bericht door wietje » za mar 17, 2012 8:46 pm

Triz schreef:Mooi stukje werk!
heb jij maar 2 handen??? ;D
Zou graag jou handen erbij willen hebben voor dit soort dingen, kan ik je bellen? :P Geloof me...samen klussen met mijn vriendin daar begin ik niet aan.

Plaats reactie