Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 2   [ 22 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Doe je wat met muziek ? zo ja wat en welke hardware gebruik je ?
Poll eindigt op za maart 13, 2010 10:50 pm
ja 31%  31%  [ 4 ]
nee 23%  23%  [ 3 ]
luisteren 46%  46%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 13
Auteur Bericht
 Berichttitel: Weekpoll 9 (beter laat dan nooit )
BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 10:50 pm 
Hero Member
Hero Member

ik zelf speel gitaar en ik zing in een bandje
heb 2 stagg gitaren acoustic ,
1 electrishe fenderlookalike stratocaster model
en als kroonjuweel van mijn verzameling : een hele mooie Gretsch 2150 in het oranje
met een 5 watt black heart buizen versterker met eminence speaker
foto's+ filmpje's volgen nog.

afgelopen vrijdag heeft deze gretsch mij nog naar de 3e plaats geloodst in de wedstrijd
om de titel voor beste band van de school :)

verder speel ik met mijn bandje buiten school vooral indie
en buiten mijn bandje om speel ik vooral veel nummers van jason mraz en jack johnson

wat is jullie verhaal ? mischien filmpjes / foto's van jullie creaties liedjes en materiaal is leuk

Profiel  

Berichttitel: Re: Weekpoll 9 (beter laat dan nooit )
BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 5:41 pm 
Hero Member
Hero Member

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 9:50 pm 
Hero Member
Hero Member

Mooie verzameling heb je daar! Heb zelf een half jaartje gitaar geprobeerd maar dat was niks voor mij ;). Ziet er wel tof uit, spelen jullie ook wel is in cafés oid ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 10:00 pm 
Hero Member
Hero Member

Ziet er erg mooi uit... je hardware, en optreden! momenteel speel ik geen muziek meer maar dat is anders geweest... ik heb zes jaar piano gespeeld... een hele fraaie staande hoogglans witte piano. ik speelde klassiek stukken en heb twee jaar muziek (noten lezen) en piano lessen gevolgd. vond het erg leuk. soms jeukt het nog wel hoor om wat te doen met een keyboard ofzo ;) dat je muzikaal bent wist ik al.. nogmaals je hebt een mooie verzameling gitaren 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 10:22 pm 
Sr. Member
Sr. Member

Gitaren (electr): Gretsch 5120 (oranje), Fender telecaster baja (butterscotch), Epiphone sheraton (natural), Indie IPR solid (blueburst)
Verst.: Peavey Bandit 112
Effects: Zoom G1, Line6 JM4
tientallen slides (glass, brass)
Keyboards: Yamaha E403, Bechner vleugel, Haribhau Vishwanath harmonium
Indiaas: Tanpura, Dilruba, Tablas, Mrdang
Perzisch: Daf
Australisch: didgeridoo
Pffff: gelukkig heb ik het meeste spul al weggedaan de afgelopen jaren :-\ werd een beetje vol bij mij in huis
O ja: ik speel er allemaal nog op ook ;)
Niet meer in bands (geen tijd meer voor: werk, kids, zoomer e.d. ;D), wel voor mezelf, gewoon thuis en soms wat jammen met wie maar wil

Muziek smaak: zéééééér breed. Luister op moment weer naar gitaristen: Voorbeelden: Derek Trucks, Joe Bonamassa, Sonny Landreth, Harry Manx. Of wat steviger: Paul Gilbert, Joe Satriani, Steve Vai.
Of (m.n. vrouwelijke) singer-songwriters: Susan Tedeschi, Mary Chapin Carpenter. Bands: Band of Heathens, Rascal Flatts, Gov't Mule, Chickenfoot. Wat ruimtelijker: Muse, Genesis. Of: Radiohead, Green day. Of wat ouderwetser: Aerosmith, Iron Maiden, Deep Purple, Rainbow. Veel progrock ook. Op m'n Iphone steeds zo'n 2000 nummertjes bij me die om de paar weken wisselen. Veel dus, maar wat nou niet? Nou ja: rappers vinik persoonlijk een beetje saai (muzikaal gezien dan). Hoewel veel (jongeren?) dat niet met me eens zijn. Generatiekloofje denk ik dan maar. O0

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 10:32 pm 
Hero Member
Hero Member

Lol @ 0:15:05 REC :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 10:42 pm 
Hero Member
Hero Member

thanx voor alle leuke reacties :D
@ kelvin : cafe's zijn we nog mee bezig eerst ff flinke zooi repeteren en nummers schrijfen
@pamda : zelfde gretsch als ik ?
@ ron : gaat dat pianospelen wel met je hand nu ? :S zou echt lelijk zijn als dat niet meer kan :(

@ iedereen : foto'sfoto'sfoto's

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 11:44 pm 
Global Moderator
Global Moderator

ik zing... onder de douche ;)
nee geintje, ik zing niet onder de douche.

heb vroeger lang pianoles gehad, zonder dat het me veel opleverde. ik was zo iemand die nooit oefende ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 1:06 am 
Hero Member
Hero Member

Toen mijn zussen pianoles kregen en thuis fanatiek oefenden op "Boer er ligt een kip in 't water" en Bach, kroop ik er op mijn vijfde ook wel eens achter en ontdekte dat brommers, eeh muziek mij wel lag. Ik werd naar AMV gestuurd, Algemeen Muzikale Vorming, oftewel blokfluiten, net als mijn zussen al hadden gedaan. Die deuntjes hadden zij ook thuis uitgebreid geoefend, dus ik kon ze wel dromen en dat kwam goed van pas; ik speelde alle riedels uit het hoofd want ze gebruikten nog hetzelfde boekje en naast een stuk gemakzucht scheelde het me een grote kopzorg: ik hoefde me niet noodzakelijkerwijs te bekwamen in dat o zo ingewikkelde notenschrift. Toch een diploma gekregen want niemand wist dat ik geen noot kon spelen. Op m'n achtste mocht ik verder op de muziekschool en koos voor het drumstel. Dat vond ik mooi en het leek me ook wel handig als je geen noot kan lezen. Maar drummen vonden mijn ouders een minder leuk idee en wisten daar een stokje voor te steken door me naar de harmonie te sturen. "Daar leer je trommelen, dan kan je later altijd nog op een drumstel". Dat klopt echter gedeeltelijk. Bij de drumband leer je zeker wel trommelen, maar daarna ging ik niet op een drumstel. Ondertussen ontdekte ik op een kinderfeestje de lage tonen die ik op de abominabele geluidsinstallatie van pa nog nooit had gehoord, maar wel lekker doorstampte op de HiFi van een klasgenoot die voor zijn verjaardag de elpee "De boer is troef" van Normaal had gekregen. We praten 1982. Later hoorde ik meer mooie dingen van Geddy Lee, Adam Clayton, Jack Bruce, Paul McCartney, Henny Vrienten, Chris Squire en 'Motown'. Ik wist het: het moest de basgitaar worden. Nu had ik wel meer spontane dingen die ik opeens wilde en daarna niet meer (behalve de brommer) dus werden er voorwaarden gesteld: "Je betaalt het instrument zelf en je gaat op les". Ik kocht een imitatie Fender Precision en een Roland versterker en mijn ouders regelden een basgitaarleraar. Deze man was ook van het coservatieve en wilde me dus ook weer noten laten lezen. Dat ging zoals je al kan voorspellen met gematigd succes. De basles was een wekelijks terugkomend stressmoment omdat ik niet in de boeken zat want ik speelde liever met de radio mee. Daarvan heb ik nog het meest geleerd. Meespelen met de radio. Ik ben nog jaren blijven drummen in een slagwerkgroep. De basleraar is na anderhalf jaar afgehaakt maar met bassen ben ik nooit gestopt. Echt goeie gear heb ik 12 jaar geleden gekocht van de opbrengst van bruiloften en dat soort. Dat bleek een goeie investering in meerdere opzichten. Ik heb veel gezien en beleefd als semi-prof, én ik speel nog steeds op mijn trouwe Warwick Thumb 4 N/T over een Eden WT 400 Traveler en 2x Eden D210T. "After the price is forgotten quality endures".

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 6:37 am 
Sr. Member
Sr. Member

Je kan kennelijk niet alleen goed bassen (semi-prof) maar ook nog eens goed schrijven. Mooie opbouw hoor! Doe je dat ook als (semi) prof? :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 7:47 am 
Hero Member
Hero Member

Wat Pamda zegt klopt wel ja!... weleens aan het boekenbal gedacht Frits :)

@Maico, piano spelen zit er niet meer in momenteel want daar heb je tien vingers voor nodig! Typen doen ik met me rechter ringvinger en dat gaat wel hoor, maar met acht vingers kom ik net wat tekort om weer piano te spelen ;D Het is niet anders ;) Maar gelukkig heb ik een Zoomer en dat klinkt ook als muziek in je oren...de zware bas van de Leovince en het geluid van de kleppen maken een hoop goed 8)

Laatst bijgewerkt door Rojackthefox op wo maart 10, 2010 8:25 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 8:21 am 
Sr. Member
Sr. Member

Hè Ron: die laatste zin van je ("de zware bas ....") heeft ook wel wat poëtisch vind ik ;D

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 12:04 am 
Hero Member
Hero Member

weet iemand of ik hier ook de embeded van een audio file kan toevoegen ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 2:57 pm 
Hero Member
Hero Member

hier even een kleine demo van wat ik zoal maak :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 4:44 pm 
Hero Member
Hero Member

Erg mooi 8)

Profiel  

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 2   [ 22 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende