Verander lettergrootte
Het is nu ma sep 06, 2010 10:36 am

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 6 berichten ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lampje vervangen voor gevorderden.
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2010 5:01 pm 
Newbie
Newbie

Goedemiddag!

Meneer die zich 9 jaar geleden bedacht zichzelf 'The Answer' te noemen zit opnieuw met een probleem. Ik zou graag mijn Zoomer sneeuwervaringen met jullie delen of een cursus: 'beschermkapjes van Pizza Zoomers bemachtigen' geven maar dit komt er allemaal niet zo van. Het probleem:

Rond dezelfde tijd als de Dooie Accu begaven de koplampen het. Als ik één tik gaf tegen de kap schoten ze vaak weer aan. Dit probleem verhielp zich zelf in de loop der tijd op de linkerlamp na, deze functioneert niet op de Dimlicht stand.

Op groot licht functioneren beide lampen, op dimlicht enkel de rechter! Ik ben a-technisch maar heb toch de lampjes uit weten te draaien e.d. Ik kan geen verschil zien tussen de twee lampjes. Ik heb de lampjes nu omgewisseld met het resultaat dat beide niet-functioneren in dimlicht(grootlicht werken ze allebei wel)! De veertjes zitten er echter nog niet op, heeft dit ermee te maken ?

Kan het lampje ook deels kapot zijn? Hiermee bedoel ik dus grootlicht wel maar dimlicht niet.
Bedrading ? Is er een zwakke plek ergens in de zoomer waar iets is losgeschoten ?? Ik heb ontzettende moeite al die draadjes te onderscheiden, dus al mocht iemand zich hieraan wagen mag deze alstublieft uitgebreid antwoorden!

Wellicht is er nog een andere mogelijke oorzaak welke ik nog niet heb bedacht,

Alvast hartstikke bedankt heren en voor de volgende meeting: Ich bin Dabei! ;D

Profiel  

Berichttitel: Re: Lampje vervangen voor gevorderden.
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2010 5:04 pm 
Hero Member
Hero Member

Klinkt alsof je lampjes stuk zelf gewoon stuk zijn. Het is mogelijk dat dimlicht stuk is, en grootlicht niet. Als je in de bolletjes kijkt zie je twee gloeidraadjes, is er 1tje door midden dan is hij zeker stuk! Of ze 'slecht' kunnen zijn weet ik niet. Bekabeling is heel eenvoudig, schroef je achterste deel van je battery box er af (4 schroefjes), en volg de kabels van de koplampen die de battery box inlopen. Dan kom je al heel gauw een stekkertje met 3 draadjes tegen, ff controleren of die goed vastgeklikt zit!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2010 5:55 pm 
Hero Member
Hero Member

ba20d fitting,zou er 2 verse in monteren 35/35watt

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 9:10 pm 
Newbie
Newbie

Alles is inmiddes weer gemonteerd. Maar ik wil even zeggen dat dit hele veertjes-geode één klere klus is. Ben er uren mee bezig geweest en nog zitten ze niet allemaal vast.

Dat was dus gister. Vandaag probeerde ik te starten maar nee, hij wilt niet aanslaan. Ook niet met kickstart. Hij gaat gewoon niet brommen maar blijft hangen in zn *pieeeeep*...

De koplampen functioneren beide wel (op dimlicht na) 'gewoon' . Ik heb zekeringen nagelopen em bedrading van lichten gechecked, zie bijlage. De zoomerLeekmhas done it again !!!

Kan het dus kwaad dat één lamp veer of (bij andere lamp) de stoffekap-veer los zit ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 9:26 pm 
Hero Member
Hero Member

??? mmm volgens mij haal je een beetje te veel los,fitting is 1/4 slag draaien en hopla,kleine veertjes is om de spanning erop te houden,lekker laten zitten,als de lampen nu nog niet goed werken gaat mijn vermoeden naar een corrupte licht schakelaar :-\

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 11:19 pm 
Newbie
Newbie

Ik ging uit van de Honda handleiding onder m'n zadel waarin stond: Stap3 'Verwijder de veertjes'. De 15 paginas Brommer&Veiligheid hadden ze mijn part mogen schrappen om iig die bewuste Stap3 ietsjes uitgebreider met ons te delen.

Licht schakelaar zal balen zijn, dat gaat m'n voorstellingsniveau te boven en dat is het enige wat een A-technisch iemand heeft.. Is dit te checken ? Linker dimlicht wil overigens wel aanslaan als ik de lamp een klein tikkie geef, de rechter niet. Echter start de brommert niet :

Veertjes zitten er nu deels op maar heeft dit invloed op starten brommer ? Fijne avond en hier die bewuste bijlage.

http://www.flickr.com/photos/meneerleroy/4421046334/

Profiel  

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 6 berichten ]